2008年11月16日

讀書三部曲——點心集

有友人問我點解寫野會同普通人唔係太一樣,其實同我係成長中睇的書有關!其中可以分成三部份,今日先講第一部份!

我中學時學界仍然有一股閱讀風氣,當時最盛行的熱門小說叫衛斯理系列,連我間中學好多唔讀書的學生都鐘意睇!中一時因為某種原因而被罰買一本書帶回班中抽獎,我買左本衛斯理系列的"異寶",根據過河抽下水的道理,唸住睇完再拿回校交數!
結果…我睇左兩頁就悶到被睡魔急call,翌日將本書原封不動交出抽獎!

(我後來都係同類抽獎中中獎,本書叫"會說話的洗衣機"。個位捐書的同學,你唔係玩野啊嗎?)

不過呢次經歷又唔算無得著,我發現學校附近有一間書店叫馬健記,又好多種類新書任睇,對我呢位窮學生係一個天大喜訊!

我特別喜歡其中有一個叫"阿濃"的作家,可能由於佢本身係一位老師,對年青人同學生比較了解,所以文筆淺白易明,但又言之有物,總好過衛斯理同你講外星人。阿濃寫的好多都係生活中的事,很容易就引起讀書共鳴,沒有長篇的大道理,但卻帶出各種小智慧,作品中充滿幽默又能夠流露溫馨的暖意,係當時係一種新的寫作手法。對於年輕的我,就好似有一個年長的朋友同你分享佢的生活、想法、價值觀。對於當時仍是一舊雲的我,某程度上有好大指引作用!

雖然阿濃有好多作品,不過我個人認為最好的是他最初的三本點心集,當年仲係暢銷榜的年度冠軍。唔知市面仲有無得賣(二十多年了…)。假如你有幸揾到,不妨花時間睇下,總好過浪費時間睇時下班"名人"出的垃圾書!

沒有留言: